سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اعمال مشترکه ماه ربیع الثانی

**********************

  علّت نامگذاری ماه ربیع الثّانی
ربیع به معنی بهار از ماده رَبع می باشد. علت این که به این ماه ربیع گفته می شود این است که در فصل بهار گیاهان تر و تازه اند و نامگذاری این ماه در فصل بهار رخ داده است.(1)

اعمال مشترک اول هر ماه
1ـ دعا
در زمان دیدن هلال خواندن دعای هلال وارد شده است و أقلّش آن است که سه مرتبه بگوید اللّهُ اَکْبَر و سه مرتبه لا إلهَ الَّا الْلّه و سپس بگوید: اَلْحَمْدُ لِلّهِ الَّذی أذْهَبَ شَهْرَ کَذا وَ جاءَ بِشَهْرِ کَذا. بهترین دعای زمان رؤیت هلال دعای 43 «صحیفه سجّادیه» است.(2)

2ـ قرآن
خواندن هفت مرتبه سوره «حمد».(3)

3ـ روزه
از أموری که بر آن تأکید شده، سه روز روزه گرفتن در هر ماه است. مرحوم «علّامه مجلسی»(رحمه الله) در «زادالمعاد» می گوید: مطابق مشهور، این سه روز، پنجشنبه اوّل ماه و پنجشنبه آخر ماه و چهارشنبه اوّل از دهه وسط ماه است.(4)

4ـ نماز
شب اوّل ماه: دو رکعت نماز بجا آورد، به این نحو که: در هر رکعت پس از سوره «حمد» سوره «انعام» را بخواند سپس از خداوند متعال بخواهد که او را از هر ترسی و هر دردی ایمن گرداند.
روز اوّل ماه: خواندن نماز اوّل ماه که آن دو رکعت است، در رکعت اوّل بعد از «حمد» سی مرتبه سوره «توحید» و در رکعت دوّم بعد از «حمد» سی مرتبه سوره «قدر» بخواند و بعد از نماز صدقه ای در راه خدا بدهد; هر کس چنین کند، سلامت خود را در آن ماه از خداوند متعال گرفته است.(5)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1-حوادث الایّام، صفحه 6.
2-وقایع الایّام، صغحه 11.
3-مفاتیح نوین، صفحه 579.
4-مفاتیح نوین، صفحه 580.
5-مفاتیح نوین، صفحه 579

[ چهارشنبه 90/12/17 ] [ 11:56 عصر ] [ ایلیا موسوی ]
درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ : ایلیا موسوی[9]
نویسندگان وبلاگ :
شهروز طلوعی (@)[0]

رضا موحد (@)[0]

عادل شفایی[0]

گفتم دل و جان بر سر کارت کردم هر چیز که داشتم نثارت کردم گفتا تو که باشی که کنی یاد مرا کان من بودم که بی قرارت کردم ........................................ اهل طلب و دل حتماَ این وب را دنبال کنند ظریف بین و ریز بین باشید ؛ عجول نباشید
موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب

بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 0
کل بازدیدها: 256751

آپلودچت رومعکسفالخریداسم های ایرانی